Állandó programok
Intézményeink állandó programjai közé tartozik a Helen Doron angol nyelvi programmal egész napos angol nyelvtanulás, mozgásfejlesztés, mini suli, környezettudatos életre nevelés, kutya terápia. Tudjon meg ezekről többet!
Angol nyelvtanulás
Fő célunk, hogy a gyermekek a Helen Doron nyelvi program segítségével, egész napos angol nyelv hallgatása mellett, könnyen, tanulás nélkül elsajátítsák legalább alapfokú szinten az angol nyelvet. A nyelvtanulás a gyermekkori fejlődés egyik alapvető aspektusa, és ha már korán elkezdjük a második nyelv tanulását, az rendkívül pozitív hatással lesz a gyermek fejlődésére és jövőjére.
Azok a gyermekek, akik már korán több nyelvvel találkoznak, nagyobb valószínűséggel válnak két- vagy többnyelvűvé, ami számos kognitív, szociális és érzelmi előnnyel jár. Angol nyelvű tanáraink külföldiek, így a gyermek intenzívebben sajátítja el a nyelvet, jelenik meg kommunikációjában az angol. A napi irányított angol órák még jobban segítik őket a nyelv sikeres elsajátításban.
Helen Doron angol nyelvi program
Intézményeink a Helen Doron angol nyelvi módszerrel működnek. Ezt, speciálisan az óvodás korú gyermekek képességeinek és szükségleteinek figyelembevételével alakította ki Helen Doron nyelvész és pedagógus. A módszer eredményessége már többszörösen bizonyított, a tárolt és megszerezett tudás az óvodás kor végére olyan szintű, hogy a gyermek angol nyelvi tudása megközelíti a koruknak megfelelő angol anyanyelvű gyermek tudásszintjének 80%-át.
Egyedi tervezésű, hangulatos, gyermekbarát környezetben biztosítjuk az angol nyelv játékos elsajátítását a Helen Doron nyelvi módszer segítségével az intézményünkbe járó gyerekek számára, 2,5 éves kortól iskolás korig.
A Helen Doron nyelvi módszer figyelembe veszi a gyermekek hatékony tanulási mechanizmusait; mert személyiség- és tevékenység központú pedagógiájával arra törekszik, hogy a gyermek minél inkább kihasználhassa rejtett és már kialakult képességeit. Ezért dolgoznak a szakértelemmel és nyelvtanítási tapasztalattal rendelkező felkészült Helen Doron tanárok.
A gyerekek szeretnek a Helen Doron English módszerrel tanulni.
MINI SULI
Mini suli az iskolai élet megkezdése előtti utolsó év, állandó napi programja.
A mai fokozott elvárásokkal terhelt világhoz való alkalmazkodás elengedhetetlen feltétele, hogy a gyermek sikeresen kezdje új életét.
Célunk, hogy fokozatosan hozzászoktassuk a gyermekeket a koncentrált figyelemhez, a fegyelmezett magatartáshoz, a feladatok örömteli teljesítéséhez, a megfelelő és megalapozott tudásanyag megszerzéséhez, a klasszikus óvodai megjelenéstől való fizikális eltéréshez -szoba berendezés, interaktív tábla stb.-, mely az iskolai életre való gördülékeny átállást segíti elő. A gyermekek a program során hozzászoknak a tanóra és szünetek váltakozásához, a szóban és írásban végzett feladatokhoz, a speciális tananyag elsajátításához. Interaktív fejlesztő tevékenységek segítik a sikeres felvételi vizsgán való részvételt. Gyakorló eszközeink elősegítik a gyermekek mentális fejlődését.
A mini suli nélkül a választott iskolába való bejutás, és az iskola első éveinek sikeres teljesítése jelentősen megnehezedik, és sokkal nagyobb terhet jelent a gyerekek számára.
A mini suli program tartalmazza többek között:
Sakkjátszótér:
A Sakkjátszótér komplex képességfejlesztő program Polgár Judit nevéhez fűződik. Kimondottan az óvodás korosztály számára készült, olyan módszertani megoldást nyújt, amely figyelembe veszi a gyermekek életkori sajátosságait, egyéni képességeit, és segítséget nyújt az iskolára való felkészítésben. A módszer nem direkt módon tanít sakkozni, nem az a célja, hanem a sakktábla és a sakkbábok segítségével, azok megismerésével érvényesül fejlesztő hatása. A Sakkpalota fantáziavilágával és sakkmeséken keresztül megismerjük a bábokat és tulajdonságaikat, és közvetve meg is tanulhatják a gyermekek a sakk szabályait.
A gyermekek folyamatosan aktív résztvevők, cselekedtetésen keresztül vesznek részt a tevékenységekben, és így fejlődnek kognitív, szociális, érzelmi és a motoros képességeik.
Eszközkészlete és fejlesztő hatása:
Óriás sakkszőnyeg (közel 3×3 m-es), melyhez óriás sakkbábok (kb. 25-30 cm-esek, könnyűek) és babzsákkészlet is tartozik, melyek segítségével kiválóan és játékosan fejleszthető a testséma, a téri tájékozódó képesség és a nagymozgások.
A mesék kapcsán fejlődik a gyerekek figyelme, képzelete és gondolkodása. A mágneses sakktábla, mely magát a Sakkpalotát ábrázolja, valójában egy koordináta rendszer, mely segíti a gyermekek síkbeli tájékozódását, vizuális észlelését, valamint analitikus gondolkodásukat és matematikai képességeiket. A sakkfigurákhoz való kötődésben motiválttá válnak a gyerekek. A sakkrímek elsajátításával fejlődik emlékező képességük.
A foglalkozások alkalmával mindig játszunk. A színezők, illetve a papír-ceruza feladatok elkészítése fejlesztően hat a finom-, illetve grafomotorikára.
Interaktív tábla használata:
Az interaktív tábla egy interaktivitásra alkalmassá tett tábla, tehát egy nagy vezérlő felület, ami irányítja a számítógépet, és a táblán végzett műveletek a számítógépen rögzíthetők. Segítik a szemléltetést, a csoportos feladatvégzést, matematika- nyelvi fejlesztést, környezet ismeretet (képek, filmek, hangok megjelenítése), vizuális gondolkodást, fejlesztő foglalkozásokhoz történő alkalmazást és akár a kommunikációs és szociális készségek fejlesztése is magasabb szintre emelhető általa.
A színezéssel, rajzolással a táblán, illetve annak irányításával a nagy mozgások fejlesztése is megvalósul, hiszen a tábla felületén tájékozódni, rajzolni sokkal több odafigyelést, nagymozgást igényel a gyerekektől. A vaktoll használatával az írásmozgás koordináció fejlesztése is megvalósul.
Bee-bot robotika
A Bee-Bot egy egyszerű és gyerekbarát kivitelű programozható játékrobot, mely tökéletes eszköz az irányok tanításához és gyakorlásához, illetve a programozás alapismereteinek játékos elsajátításához.
Kiválóan alkalmas a gyerekek motiválására és komplex kompetenciafejlesztésre (algoritmikus gondolkodás, problémamegoldás, kreativitásfejlesztés) egyaránt. Az irányok megtanulása mellett támogatja az egyes alapismeretek (számok, színek, alakzatok, állatok neve stb.) játékos elsajátítását.
A robotméhecskével történő gondolkodásfejlesztés számos kapcsolódási lehetőséget biztosít már az iskolai tantárgyak felé is, mint például:
Matematika: számok, alakzatok felismerése, sorba rendezése;
Informatika: egyszerű és összetettebb algoritmusok készítése, különböző megoldások keresése, nyitott végű problémák megoldása;
Környezetismeret: távolságmérés, irányok, tér- és időbeli tájékozódás, élőlények/állatok felismerése;
Magyar nyelv és irodalom: betűk, szavak felismerése, sorrendiség, szövegértés stb. A robotok segítségével történetek is feldolgozhatók, amelyben akár az egyes szereplők, akár egy-egy olvasmány helyszíne bevonhatók a tevékenységbe.
Rajz és technika: saját pályák készítése a robot számára, egyéni vagy csoportmunkával.
KÖRNYEZETTUDATOS ÉLETRE NEVELÉS
Környezettudatosságra való nevelés célja a környezettel harmóniában élő, környezettudatos gondolkodású ember nevelése, aki odafigyel környezetére, ehhez megfelelő tudással, beállítottsággal, motivációval bír és a megszerzett tudását alkalmazza is a mindennapokban!
A nevelési módszerünk eredménye, hogy a gyermekek alkalmasak és képesek lesznek környezetbarát, környezettudatos életmódra, melynek jellemzői a ráeszmélés, a nyitottság, az ismeretek gyarapítása, a készségek és a képességek fejlesztése, pozitív érzelmi viszonyulások kialakítása, a valódi értékek felismerése és megbecsülése, a kritika, a konfliktuskezelés helyes módjának birtoklása. Megtanulják megbecsülni a környező világot, szeretni és tisztelni a természetet, óvni és védeni nem csak közvetlen környezetüket, hanem magatartásuk, figyelmük kiterjed a globális környezetre is.
KUTYATERÁPIA
Intézményünkben a Mondjunk mancsot! egyesület tartja a kutyás foglalkozásokat, melyben a gyerekek életkorának, értelmi képességeinek és érdeklődésének megfelelően fejlesztünk játékos, mozgásos feladatokkal kutya bevonásával.
A kutya sokoldalú terápiás hatást fejt ki: jelenléte minden gyermekre ösztönzőleg és jutalomértékűként hat. A kutya elősegíti a kapcsolatfelvételt és a kooperációt, lehetővé válik a gyermek figyelmének tartós fenntartása.
A terápia célja: Az elmaradást mutató területeken (kommunikáció, szociális fejlődés, motorika) való fejlesztés erős motivációval.
A kutyás terápia által fejleszthető a kommunikáció, a nagymozgás, finommotorika, az egyensúlyérzék, a ritmusérzék, a téri tájékozódás és térészlelés, a testtudat, figyelem, emlékezet, a különböző észlelések (auditív, vizuális, taktilis) és a munkaképesség.
A fejlesztendő területek mellett a gyerekek önbizalma, biztonságérzete is jelentősen megnő, a magatartási problémák csökkennek, a kutya segítségével a legvisszahúzódóbb gyermek is könnyen bevonható a feladathelyzetbe.