Állandó programok

Intézményeink állandó programjai közé tartozik a Helen Doron angol nyelvi programmal egész napos angol nyelvtanulás, mozgásfejlesztés, mini suli, környezettudatos életre nevelés, kutya terápia. Tudjon meg ezekről többet!

Play Video about maganovoda budapest varosaban

Angol nyelvtanulás

Fő célunk, hogy a gyermekek a Helen Doron nyelvi program segítségével, egész napos angol nyelv hallgatása mellett, könnyen, tanulás nélkül elsajátítsák legalább alapfokú szinten az angol nyelvet. A nyelvtanulás a gyermekkori fejlődés egyik alapvető aspektusa, és ha már korán elkezdjük a második nyelv tanulását, az rendkívül pozitív hatással lesz a gyermek fejlődésére és jövőjére.

 

Azok a gyermekek, akik már korán több nyelvvel találkoznak, nagyobb valószínűséggel válnak két- vagy többnyelvűvé, ami számos kognitív, szociális és érzelmi előnnyel jár. Angol nyelvű tanáraink külföldiek, így a gyermek intenzívebben sajátítja el a nyelvet, jelenik meg kommunikációjában az angol. A napi irányított angol órák még jobban segítik őket a nyelv sikeres elsajátításban.

Helen Doron angol nyelvi program

Intézményeink a Helen Doron angol nyelvi módszerrel működnek. Ezt, speciálisan az óvodás korú gyermekek képességeinek és szükségleteinek figyelembevételével alakította ki Helen Doron nyelvész és pedagógus. A módszer eredményessége már többszörösen bizonyított, a tárolt és megszerezett tudás az óvodás kor végére olyan szintű, hogy a gyermek angol nyelvi tudása megközelíti a koruknak megfelelő angol anyanyelvű gyermek tudásszintjének 80%-át.

Egyedi tervezésű, hangulatos, gyermekbarát környezetben biztosítjuk az angol nyelv játékos elsajátítását a Helen Doron nyelvi módszer segítségével az intézményünkbe járó gyerekek számára, 2,5 éves kortól iskolás korig.

A Helen Doron nyelvi módszer figyelembe veszi a gyermekek hatékony tanulási mechanizmusait; mert személyiség- és tevékenység központú pedagógiájával arra törekszik, hogy a gyermek minél inkább kihasználhassa rejtett és már kialakult képességeit. Ezért dolgoznak a szakértelemmel és nyelvtanítási tapasztalattal rendelkező felkészült Helen Doron tanárok.

A gyerekek szeretnek a Helen Doron English módszerrel tanulni.

MINI SULI

Mini suli az iskolai élet megkezdése előtti utolsó év, állandó napi programja.

A mai fokozott elvárásokkal terhelt világhoz való alkalmazkodás elengedhetetlen feltétele, hogy a gyermek sikeresen kezdje új életét.

Célunk, hogy fokozatosan hozzászoktassuk a gyermekeket a koncentrált figyelemhez, a fegyelmezett magatartáshoz, a feladatok örömteli teljesítéséhez, a megfelelő és megalapozott tudásanyag megszerzéséhez, a klasszikus óvodai megjelenéstől való fizikális eltéréshez -szoba berendezés, interaktív tábla stb.-, mely az iskolai életre való gördülékeny átállást segíti elő. A gyermekek a program során hozzászoknak a tanóra és szünetek váltakozásához, a szóban és írásban végzett feladatokhoz, a speciális tananyag elsajátításához. Interaktív fejlesztő tevékenységek segítik a sikeres felvételi vizsgán való részvételt. Gyakorló eszközeink elősegítik a gyermekek mentális fejlődését.

A mini suli nélkül a választott iskolába való bejutás, és az iskola első éveinek sikeres teljesítése jelentősen megnehezedik, és sokkal nagyobb terhet jelent a gyerekek számára.

A mini suli program tartalmazza többek között:

 

Sakkjátszótér:

 

A Sakkjátszótér komplex képességfejlesztő program Polgár Judit nevéhez fűződik. Kimondottan az óvodás korosztály számára készült, olyan módszertani megoldást nyújt, amely figyelembe veszi a gyermekek életkori sajátosságait, egyéni képességeit, és segítséget nyújt az iskolára való felkészítésben. A módszer nem direkt módon tanít sakkozni, nem az a célja, hanem a sakktábla és a sakkbábok segítségével, azok megismerésével érvényesül fejlesztő hatása. A Sakkpalota fantáziavilágával és sakkmeséken keresztül megismerjük a bábokat és tulajdonságaikat, és közvetve meg is tanulhatják a gyermekek a sakk szabályait.

A gyermekek folyamatosan aktív résztvevők, cselekedtetésen keresztül vesznek részt a tevékenységekben, és így fejlődnek kognitív, szociális, érzelmi és a motoros képességeik.

Eszközkészlete és fejlesztő hatása:

Óriás sakkszőnyeg (közel 3×3 m-es), melyhez óriás sakkbábok (kb. 25-30 cm-esek, könnyűek) és babzsákkészlet is tartozik, melyek segítségével kiválóan és játékosan fejleszthető a testséma, a téri tájékozódó képesség és a nagymozgások.

A mesék kapcsán fejlődik a gyerekek figyelme, képzelete és gondolkodása. A mágneses sakktábla, mely magát a Sakkpalotát ábrázolja, valójában egy koordináta rendszer, mely segíti a gyermekek síkbeli tájékozódását, vizuális észlelését, valamint analitikus gondolkodásukat és matematikai képességeiket. A sakkfigurákhoz való kötődésben motiválttá válnak a gyerekek. A sakkrímek elsajátításával fejlődik emlékező képességük.

A foglalkozások alkalmával mindig játszunk. A színezők, illetve a papír-ceruza feladatok elkészítése fejlesztően hat a finom-, illetve grafomotorikára.

 

Interaktív tábla használata:

 

Az interaktív tábla egy interaktivitásra alkalmassá tett tábla, tehát egy nagy vezérlő felület, ami irányítja a számítógépet, és a táblán végzett műveletek a számítógépen rögzíthetők. Segítik a szemléltetést, a csoportos feladatvégzést, matematika- nyelvi fejlesztést, környezet ismeretet (képek, filmek, hangok megjelenítése), vizuális gondolkodást, fejlesztő foglalkozásokhoz történő alkalmazást és akár a kommunikációs és szociális készségek fejlesztése is magasabb szintre emelhető általa.

A színezéssel, rajzolással a táblán, illetve annak irányításával a nagy mozgások fejlesztése is megvalósul, hiszen a tábla felületén tájékozódni, rajzolni sokkal több odafigyelést, nagymozgást igényel a gyerekektől. A vaktoll használatával az írásmozgás koordináció fejlesztése is megvalósul.

 

Bee-bot robotika

 

A Bee-Bot egy egyszerű és gyerekbarát kivitelű programozható játékrobot, mely tökéletes eszköz az irányok tanításához és gyakorlásához, illetve a programozás alapismereteinek játékos elsajátításához.

Kiválóan alkalmas a gyerekek motiválására és komplex kompetenciafejlesztésre (algoritmikus gondolkodás, problémamegoldás, kreativitásfejlesztés) egyaránt. Az irányok megtanulása mellett támogatja az egyes alapismeretek (számok, színek, alakzatok, állatok neve stb.) játékos elsajátítását.

A robotméhecskével történő gondolkodásfejlesztés számos kapcsolódási lehetőséget biztosít már az iskolai tantárgyak felé is, mint például:

Matematika: számok, alakzatok felismerése, sorba rendezése;

Informatika: egyszerű és összetettebb algoritmusok készítése, különböző megoldások keresése, nyitott végű problémák megoldása;

Környezetismeret: távolságmérés, irányok, tér- és időbeli tájékozódás, élőlények/állatok felismerése;

Magyar nyelv és irodalom: betűk, szavak felismerése, sorrendiség, szövegértés stb. A robotok segítségével történetek is feldolgozhatók, amelyben akár az egyes szereplők, akár egy-egy olvasmány helyszíne bevonhatók a tevékenységbe.

Rajz és technika: saját pályák készítése a robot számára, egyéni vagy csoportmunkával.

KÖRNYEZETTUDATOS ÉLETRE NEVELÉS

Környezettudatosságra való nevelés célja a környezettel harmóniában élő, környezettudatos gondolkodású ember nevelése, aki odafigyel környezetére, ehhez megfelelő tudással, beállítottsággal, motivációval bír és a megszerzett tudását alkalmazza is a mindennapokban!

 

A nevelési módszerünk eredménye, hogy a gyermekek alkalmasak és képesek lesznek környezetbarát, környezettudatos életmódra, melynek jellemzői a ráeszmélés, a nyitottság, az ismeretek gyarapítása, a készségek és a képességek fejlesztése, pozitív érzelmi viszonyulások kialakítása, a valódi értékek felismerése és megbecsülése, a kritika, a konfliktuskezelés helyes módjának birtoklása. Megtanulják megbecsülni a környező világot, szeretni és tisztelni a természetet, óvni és védeni nem csak közvetlen környezetüket, hanem magatartásuk, figyelmük kiterjed a globális környezetre is.

Dog

KUTYATERÁPIA

Intézményünkben a Mondjunk mancsot! egyesület tartja a kutyás foglalkozásokat, melyben a gyerekek életkorának, értelmi képességeinek és érdeklődésének megfelelően fejlesztünk játékos, mozgásos feladatokkal kutya bevonásával.


A kutya sokoldalú terápiás hatást fejt ki: jelenléte minden gyermekre ösztönzőleg és jutalomértékűként hat. A kutya elősegíti a kapcsolatfelvételt és a kooperációt, lehetővé válik a gyermek figyelmének tartós fenntartása.


A terápia célja: Az elmaradást mutató területeken (kommunikáció, szociális fejlődés, motorika) való fejlesztés erős motivációval.

A kutyás terápia által fejleszthető a kommunikáció, a nagymozgás, finommotorika, az egyensúlyérzék, a ritmusérzék, a téri tájékozódás és térészlelés, a testtudat, figyelem, emlékezet, a különböző észlelések (auditív, vizuális, taktilis) és a munkaképesség.

A fejlesztendő területek mellett a gyerekek önbizalma, biztonságérzete is jelentősen megnő, a magatartási problémák csökkennek, a kutya segítségével a legvisszahúzódóbb gyermek is könnyen bevonható a feladathelyzetbe.

Ez a weboldal a felhasználói élmény fokozása végett cookie-kat használ. A weboldal böngészésével elfogadja ezek használatát. További információkat a Sütik (cookie) kezelése oldalon talál!